FAQ


Ik heb geprobeerd u zoveel mogelijk informatie te geven omtrent eFacturatie. Hieronder in de FAQ heb ik de meest gestelde vragen voor u uiteengezet. Mocht u nog andere specifieke vragen hebben neem dan contact met me op.


Veel gestelde vragen

Algemeen
Inloggen


bullet

Algemeen

Is mijn instelling verplicht een digitale factuur te accepteren?

Nee. Leveranciers kunnen u niet verplichten een digitale factuur te accepteren. Tenzij zij dit expliciet hebben opgenomen in hun leveringsvoorwaarden en u hiermee akkoord bent gegaan.

 

Zijn er veel bedrijven die facturen digitaal kunnen of willen accepteren?

Over het algemeen accepteren de meeste bedrijven facturen die u in PDF-formaat verstuurt. Dus schrijf u nu in en check in onze database of uw debiteuren digitale facturen accepteren.

 

Kan ik ook facturen digitaal naar het buitenland versturen?

Ja, dit is mogelijk. Maar hiervoor gelden vaak wel extra regels. Zo moet een digitale factuur in de meeste landen een digitale handtekening bevatten.

 

Wat is een HUB?

Een HUB is een Billing Service Provider. Deze fungeert als een commerciële organisatie én als een ‘vertaalbureau’ tussen leverancier en klant bij digitale facturatie. De leverancier verstuurt zijn factuur naar deze HUB. De HUB vertaalt dan het bestand naar het formaat dat de klant wil/kan ontvangen. De kosten van een HUB bestaan vaak uit aansluitings- en installatiekosten, maandelijkse kosten en een kostenbedrag per factuur. De meeste HUB’s hebben een zogenaamde ‘roaming’ overeenkomst met elkaar. Hierdoor maakt het niet uit bij welke organisatie u bent aangesloten. ED kan u extra ondersteunen bij het realiseren van de aansluitingen en de contracten met uw Billing Service Provider/HUB. Ook kan ED de voordeligste Billing Service Provider/HUB voor u uitzoeken. Wilt u hier meer informatie over? Neemt u dan contact op met ED!

 

 

bullet

Inloggen

Mijn instelling is al geregistreerd, maar de registratie klopt niet.

Stuurt u mij een e-mail en ik zorg dat u, na de juiste verificatie, zo snel mogelijk uw account kunt beheren.

 

Mijn vraag staat er niet tussen.

Vult u het contactformulier in en ik zorg voor een gerichte reactie binnen twee werkdagen.