FAQ over ED Netwerk

Waarom is ED Netwerk Gratis?
We bieden een platform zodat zowel grote als kleine organisaties eenvoudig onderling afspraken kunnen maken op het gebied van eFacturatie. Het platform bieden we gratis ter beschikking aan zodat onze klanten van bijvoorbeeld ED Verzendt en ED Ontvangt succesvol kunnen zijn met hun eFacturatie project. Een Netwerk heeft alleen toegevoegde waarde wanneer een grote groep bedrijven er eenvoudig gebruik van wil en kan maken. Gratis is het overigens niet helemaal, om er gebruik van te willen maken dient een gebruiker zijn eigen bedrijfsgegevens up-to-date te houden...

Hoe weten andere organisaties dat ik mij heb aangemeld op het Netwerk?
Binnen het Netwerk kunnen zij zoeken op zowel de bedrijfsnaam, btw-nummer, kvk en adres. Klanten die gebruik maken van onze diensten om hun complete leverancier- of klantenbestand te benaderen hebben bovendien het voordeel dat hun debiteuren en/of crediteurenbestand geupload kunnen worden. U wordt dan volledig automatisch op de hoogte gesteld dat zij met u willen eFactureren! Wilt u hier meer over weten, neem dan contact met ons op.

Waarom kan ik ook aangeven dat facturen op papier verstuurd/ontvangen worden?
Ja, we willen natuurlijk zoveel mogelijk digitaliseren. Dit scheelt kosten en is beter voor het milieu. Omdat het platform ook bedoeld is om direct onderling afspraken te maken, kan het voorkomen dat de verzender van de factuur bepaalde digitale formaten ondersteunt die de ontvanger toevallig (nog) niet ondersteunt. Door in iedergeval de huidige afspraken vast te leggen, blijft u ook op de hoogte wanneer één van de partijen op een gegeven moment een formaat ondersteunt die u beide kunt verwerken.

Wat gebeurt er als een klant of leverancier wil eFacturen met een van mijn geregistreerde bedrijven?
Zij kunnen uw bedrijf toevoegen als favoriet en kan een keuze maken uit de mogelijkheden die u beide ondersteunt. Afhankelijk van uw instellingen krijgt u éénmaal per dag, week of maand een herinnering om de keuze te bevestigen via het dasbboard binnen het Netwerk.

Hoe registreer ik meerdere werkmaatschappijen?
Na registratie kunt u meerdere administraties/werkmaatschappijen toevoegen. U kunt per bedijfsonderdeel aangeven hoe u omgaat met eFacturatie.

Mijn instelling is al geregistreerd, maar de registratie klopt niet.
Neem contact met ons op via het contactformulier en wij zorgen, na de juiste verificatie, dat u zo snel mogelijk uw account kunt beheren.

Mijn vraag staat er niet tussen.
Vulhet contactformulier in en we zorgen voor een gerichte reactie binnen twee werkdagen.